Ορθόδοξα Κείμενα
  • Αρχική Σελίδα
  • Ιστολόγιο
    • Άγιοι Πατέρες
    • Αγία Γραφή
    • Θεολογία
    • Αποσπάσματα Ομιλιών
    • Επιλεγμένα Άρθρα
  • Βιβλία (Online)
  • Ομιλίες
    • π. Δανιήλ Αεράκης
  • Σχετικά με εμάς
    • Επικοινωνία
Ορθόδοξα Κείμενα
  • Αρχική Σελίδα
  • Ιστολόγιο
    • Άγιοι Πατέρες
    • Αγία Γραφή
    • Θεολογία
    • Αποσπάσματα Ομιλιών
    • Επιλεγμένα Άρθρα
  • Βιβλία (Online)
  • Ομιλίες
    • π. Δανιήλ Αεράκης
  • Σχετικά με εμάς
    • Επικοινωνία
Ορθόδοξα Κείμενα
Ορθόδοξα Κείμενα
  • Αρχική Σελίδα
  • Ιστολόγιο
    • Άγιοι Πατέρες
    • Αγία Γραφή
    • Θεολογία
    • Αποσπάσματα Ομιλιών
    • Επιλεγμένα Άρθρα
  • Βιβλία (Online)
  • Ομιλίες
    • π. Δανιήλ Αεράκης
  • Σχετικά με εμάς
    • Επικοινωνία
Copyright 2021 - All Right Reserved
Αγία ΓραφήΙστολόγιο

Ἐκμηδενίζονται τα σχέδια τῶν ἀνόμων

by orthodox 19 Νοεμβρίου, 2025
written by orthodox

Ο τριακοστός δεύτερος Ψαλμός εἶναι ὕμνος καί δοξολογία πρός τόν Κύριο γιά τήν ἄπειρη δύναμή Του, πού φάνηκε καί στή δημιουργία τοῦ κόσμου καί στις θαυμαστές ἐπεμβάσεις Του στή ζωή τοῦ λαοῦ Του.

Από τούς εἴκοσι δύο στίχους του, πού ἀστράφτουν σάν μαργαριτάρια ἴσης ἀξίας, ξεχωρίζουμε γιά νά μελετήσουμε τόν δέκατο, ὅπου γίνεται λόγος γιά τή δύναμη τοῦ Θεοῦ ἐν σχέσει πρός τά σχέδια τῶν πονηρῶν ἀνθρώπων.

«Κύριος διασκεδάζει βουλάς ἐθνῶν, ἀθετεῖ δέ λογισμούς λαῶν καί ἀθετεῖ βουλάς ἀρχόντων», λέει μέ ἐνθουσιαστικό καί πανηγυρικό τόνο ὁ θεοφώτιστος Ψαλμωδός (Ψαλμ. λβ ́ [32] 10). Ὁ Κύριος δηλαδή διασκορπίζει καί ἐκμηδενίζει τις κακές αποφάσεις τῶν εἰδωλολατρῶν καί ἀπίστων καί ματαιώνει τά πονηρά σχέδια ἀθέων λαῶν, καθώς καί τίς ἀποφάσεις μοχθηρῶν καί κακῶν ἀρχόντων.

Τά θεόπνευστα αὐτά λόγια ἔβγαιναν πάντοτε ἀληθινά μέσα στήν ἱστορία τοῦ Ἰσραήλ. Ἀπό τήν ἐποχή τῆς ἐξόδου τῶν Ἰσραηλιτῶν ἀπό τήν τυραννία τοῦ σκληροῦ Φαραώ τῆς Αἰγύπτου, μέχρι τη λύτρωσή τους ἀπό τήν Βαβυλώνια αἰχμαλωσία, ὅπου τόσα ὑπέφεραν ἀπό τόν φοβερό Ναβουχοδονόσορα, ἀλλά καί στή συνέχεια μέ τούς ἀγῶνες τῶν ἡρωικῶν Μακκαβαίων διαλύονταν πάντοτε τά σχέδια τῶν ἐχθρῶν τοῦ λαοῦ τοῦ θεοῦ.

Τά ἴδια αἰώνια λόγια ἴσχυσαν, ὅπως σημειώνουν οἱ ἱεροί ἑρμηνευτές, καί τότε πού ἦρθε στόν κόσμο «ὁ τῶν ὅλων Κοσμήτωρ», ο Σωτήρ καί Λυτρωτής τοῦ κόσμου. Όσα καί ἄν σχεδίασαν ἐναντίον Του «οἱ τόν Κύριον σταυρώσαντες ἄρχοντες» (Ζιγαβηνός), ἀποδείχθηκαν τελικά ανίσχυροι να Τόν βλάψουν. Ὅσα κι ἂν ἀποφάσισε ὁ «παράνομος καί δυσεβής λαός», δέν ἐπέτυχε τίποτε ἄλλο, παρά μόνο τή γενική κατακραυγή ἐναντίον τοῦ ἑαυτοῦ του, πράγμα πού εἶναι αἰσθητό καί σήμερα μέ τόν αντισημιτισμό, πού ἐπικρατεῖ σέ πολλές χώρες.

Ἀλλ ̓ ἡ θεόπνευστη αὐτή ἀλήθεια βρῆκε ἐπίσης τήν ἐκ- πλήρωσή της καί στή ζωή τῆς Ἐκκλησίας μας. Παρά τά φοβερά καί σκληρά μέτρα, πού πῆραν εὐθύς ἐξαρχῆς ἐναντίον τῶν πιστῶν «οἱ τούς Χριστιανούς τυραννήσαντες λαοί» (Ζιγαβηνός), δέν πέτυχαν στην ουσία τίποτε. Εκμηδενίσθηκαν ὕστερα ἀπό λίγο οἱ φοβερές αποφάσεις τοῦ Νέρωνα, τοῦ Καλιγούλα καί τοῦ Διοκλητιανοῦ καί ἔμεινε μόνο μέ τά μεγαλεπήβολα σχέδιά του ὁ Ἰουλιανός, πού ὀνειρευόταν νά άνα- στήσει τήν εἰδωλολατρία!

Τό γράφει ὡραιότατα ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος:

«Πόσοι τύραννοι ἠθέλησαν περιγενέσθαι (νά νικήσουν) τῆς Ἐκκλησίας; Πόσα τήγανα; Πόσαι κάμινοι; θηρίων οδόντες, ξίφη ηκονημένα; Καί ού περιεγένοντο. (Δέν πέτυχαν τίποτε). Ποῦ οἱ πολεμήσαντες; Σεσίγηνται καί λήθη παραδέδονται. (Εξαφανίσθηκαν δηλαδή ὅλοι οἱ διώκτες). Ποῦ δέ ἡ Ἐκκλησία; Υπέρ τόν ἥλιον λάμπει» (PG 52, 397-398).

Τό ἴδιο μήπως δέν ἔγινε κατόπιν καί ἐκεῖ, ὅπου ἐπεκράτησε ὁ ὑλισμός καί ἡ ἀθεΐα; Ἐνῶ οἱ ἄθεοι καί ἀντίχριστοι διακήρυσσαν ἐπισήμως ὅτι θά διορθώσουν τά λάθη τοῦ Διοκλητιανοῦ, θά κάνουν δηλαδή τέτοιο διωγμό ἐναντίον τῶν Χριστιανῶν, ὥστε νά μή μείνει κανείς, δεν κατόρθωσαν τίποτε. Καί παρά τή συστηματική αντιθρησκευτική προπαγάνδα καί τήν πλύση ἐγκεφάλου ὑπέρ τῆς ἀθεΐας, πού ἐπιχειρήθηκε μέ ὅλα τά μέσα, ὄχι μόνο ὑπάρχουν πιστοί, αλλά δίνουν καί τή μαρτυρία τους μέ ἡρωισμό καί ἑλκύουν κοντά τους καί ἄλλους καί μάλιστα νέους. Οἱ δέ ἄθεοι σήμερα ἐκεῖ πέρασαν στο περιθώριο.

Τό ἴδιο θά συμβεῖ καί σήμερα καί αύριο καί πάντοτε μέχρι συντελείας τῶν αἰώνων. Ἐάν θά ὑπάρξουν ἄνθρωποι, ὁποιοιδήποτε κι ἄν εἶναι αὐτοί καί οσονδήποτε ἔξυπνοι, ἱκανοί καί δυνατοί καί ἄν παρουσιάζονται, πού θά καταστρώνουν σχέδια ἐναντίον τῶν θείων καί ἱερῶν πραγμάτων τῆς Πίστεώς μας, ὄχι μόνον δέν θά κατορθώνουν τίποτε ἀλλά τελικά θά διασκορπίζονται καί οἱ ἴδιοι καί οἱ βουλές τους.

Αὐτός πού ἀνοίγει πόλεμο μέ τόν οὐρανό καί γίνεται μέ τά γραπτά του ἤ τά νομοσχέδιά του θεομάχος, μήν περιμένει ποτέ νά νικήσει. Αν τά βάλεις μέ κάποιον συνάνθρωπό σου, ἔλεγε πάλι ὁ ἱερός Χρυσόστομος, ὑπάρχει πιθανότητα νά τόν νικήσεις. Ἄν ὅμως προσπαθεῖς νά πολεμήσεις τόν λαό τοῦ Θεοῦ, τήν Ἐκκλησία δηλαδή, «νικῆσαί σε ἀμήχανον». Εἶναι ἐντελῶς ἀδύνατο νά νικήσεις, γιατί ὁ Θεός, πού τήν προστατεύει, εἶναι «ὁ πάντων ἰσχυρότερος» (ἔ.ά.).

Ἄς τά φέρνουμε συχνά στό νοῦ καί στήν καρδιά μας τά θεοπαράδοτα αὐτά λόγια τοῦ Ψαλμοῦ, ἀδελφέ μου, καί ἄς μή ταραζόμαστε καθόλου ἀπό ὅσα ἀκοῦμε ἤ βλέπουμε να γράφονται καί νά λέγονται σε βάρος τῆς Πίστεώς μας καί στούς καιρούς μας.

Αν θέλουμε μάλιστα νά ἔχουμε κάποια βεβαίωση καί ἀπό τήν Ἱστορία τοῦ Ἔθνους μας, εἶναι ἀρκετή καί μόνη ἡ διάσωσή μας ἀπό τά σχέδια του Μουσολίνι νά μᾶς πείσει ὅτι δέν περνοῦν ποτέ τά σχέδια τῶν ἀνόμων. Διασκορπίζονται πάντα καί ἐκμηδενίζονται ἀπό τήν ἀκατανίκητη δύναμη τοῦ Κυρίου μας, στον οποίο ανήκει «πᾶσα δόξα, τιμή καί προσκύνησις εἰς τούς αἰῶνας».

Απόσπασμα από το βιβλίο “Μηνύματα ζωής από το ιερό Ψαλτήριο” – Τόμος Α΄

Γεωργίου Γ. Ψαλτάκη

19 Νοεμβρίου, 2025 0 comments
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Άγιοι ΠατέρεςΘεολογία

Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΝΤΟΣ ΗΜΩΝ ΕΣΤΙΝ

by orthodox 30 Αυγούστου, 2025
written by orthodox

Ἡ ἀλήθεια, ἀγαπητοί μου, εἶναι ἡ μετάνοια! Καί μετάνοια εἶναι ἡ ἐπιστροφή μας ἀπό τήν ἁμαρτία στόν Θεό. Δέν εἶναι ἔργο τῆς Ἐκκλησίας να τρέχει νά θερα πεύει κοινωνικές πληγές. Προσέξτε αὐτό εἶναι δευτε ρεῦον ἔργο. Τό κύριο ἔργο τῆς Ἐκκλησίας εἶναι νά θε ραπεύει τήν ἁμαρτία καί νά προετοιμάζει τούς ἀνθρώπους γιά τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. «Οὐ γὰρ ἔχομεν ὧδε μένουσαν πόλιν», διότι δέν ἔχουμε ἐδῶ μένουσα πόλη, μένουσα πατρίδα, πού μένει γιά πάντα· ἐξ ἄλλου ὁ θάνατος τό δείχνει αὐτό. Ὁ Χριστιανισμός ἦλθε νά μᾶς ἀφθαρτίσει καί νά μᾶς ἀθανατίσει. Αὐτά -ἡ ἀφθαρσία καί ἡ ἀθανασία- δέν ὑπάρχουν ἐδῶ στή γῆ· ἐδῶ στή γῆ ὑπάρχουν ἁπλῶς οἱ προϋποθέσεις γιά νά πετύχουμε αὐτά. Θα φύγουμε ἀπό ἐδῶ, ἀγαπητοί μου. Δέν εἶναι ἐδῶ ἡ πατρίδα μας, δέν θά ἐγκατασταθοῦμε ἐδῶ.

Ὅταν μάλιστα μιλᾶμε καί παλιά σᾶς τό εἶχα πεῖ – γιά κόκκινους καί πράσινους παραδείσους, αὐτό εἶναι αἵρεση κοινωνικῆς διαστάσεως. Αἵρεση! Διότι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ δέν εἶναι ἐδῶ πάνω στή γῆ. Ὁ Χριστός λέει σαφῶς: «ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐντὸς ὑμῶν ἐστιν». Καί «ἐντὸς ὑμῶν ἐστιν» σημαίνει αὐτό πού ὁ Κύριος λέει, ὅτι δέν ἔρχεται «μετὰ παρατηρήσεως». Δέν εἶναι ἕνα καθεστώς ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι ἡ ἀναγέννηση τοῦ ἀνθρώπου! ἡ ἀναγέννηση τοῦ ἀνθρώπου ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ! Αὐτό εἶναι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Καί αὐτό δέν ἔρχεται «μετὰ παρατηρήσεως», μέ τυμπανοκρουσίες καί μέ ἐξαγγελτήρια καί δημοσιεύσεις. Ὁ καθένας βρίσκει τόν δρόμο του, βρίσκει τήν Δαμασκό του, ανοίγουν τα μάτια του ἀπ’ το σκοτάδι στό φῶς, βρίσκει τόν Χριστό, και σώζεται. Αὐτό εἶναι ὁ Χριστιανισμός.

Τώρα, ἐάν οἱ Χριστιανοί, πού βλέπουν γύρω τους τήν ἀδικία, θά ἤθελαν μέ κάθε τρόπο να βοηθήσουν τούς συνανθρώπους τους νά μήν εἶναι φτωχοί, νά ἐπικρατεῖ ἡ δικαιοσύνη ἐπί τῆς γῆς καί λοιπά, αὐτά εἶναι ἐπιπτώσεις τοῦ ἔργου τῆς σωτηρίας· δέν εἶναι τό κύριο  ἔργο τοῦ Χριστιανισμοῦ. Δέν ἦλθε ὁ Χριστός, ἀγαπητοί μου, νά ἐπιβάλει τή δικαιοσύνη ἐπί τῆς γῆς μέ τήν ἔννοια πού τή θέλουν τα κοινωνικά συστήματα.

Κάποτε ἕνας νεαρός πῆγε καί εἶπε στον Κύριο: Διδάσκαλε, θέλω να γίνεις διαιτητής ανάμεσα σ’ ἐμένα καί τόν ἀδελφό μου στην περιουσία τήν πατρική. Καί ὁ Κύριος τοῦ εἶπε: «Ἄνθρωπε, τίς με κατέστησε δικαστὴν ἢ μεριστὴν ἐφ’ ὑμᾶς;». Καί ἀντί νά μιλήσει καί νά πεῖ ἤ νά κάνει κάτι, ἀντί νά ἐπιβάλει τήν κοινωνική δικαιοσύνη, ἔστω καί ἐν ἐμβρύῳ, ἔστω καί ὑποδειγματικά, γιά νά τό δοῦμε ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι οἱ μετέπειτα καί νά ἀσκήσουμε αυτήν τήν δικαιοσύνη ἐπί τῆς γῆς κατά τά καλούπια τῶν κοινωνικών συστημάτων, τί ἔκανε ὁ Κύριος στράφηκε προς τούς γύρω του καί λέει: «ὁρᾶτε καὶ φυλάσσεσθε ἀπὸ πάσης πλεονεξίας»!  

Ποιό κοινωνικό σύστημα εἶναι ἐκεῖνο πού θά μποροῦσε νά περιορίσει τούς ἀνθρώπους, τούς πολίτες, καί νά τούς συνιστοῦσε νά μήν εἶναι πλεονέκτες καί φιλάργυροι; Ποιό; Σᾶς ἐρωτῶ· ποιό; Μόνο ὁ Χριστιανισμός ζητάει την πτωχεία, τήν θεληματική πτωχεία. Ποιό κοινωνικό σύστημα θα μιλούσε γιά πτωχεία; Καί πόσοι πολίτες θά ἀκολουθοῦσαν ποτέ ἕνα σύστημα κοινωνικό πού θά μιλοῦσε γιά πτωχεία; Θά πετοῦσαν ἔξω και πέρα μακριά ἐκεῖνον πού θά μιλοῦσε γιά πτωχεία!

Απόσπασμα από το βιβλίο του μακαριστού αρχ. Αθανασίου Μυτιληναίου με τίτλο “Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ (Τόμος Β΄)”

 

30 Αυγούστου, 2025 0 comments
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Άγιοι ΠατέρεςΙστολόγιο

Που είναι η ειρήνη των Χριστιανών;

by orthodox 14 Ιουλίου, 2025
written by orthodox

Τὰ ἔθνη «ὁδὸν εἰρήνης οὐκ ἔγνωσαν». Διότι, ὡς λέγει ὁ Ησαΐας εἰς τὸ 48ον κεφάλαιον τοῦ βιβλίου αὐτοῦ, δὲν ὑπάρχει εἰρήνη καὶ χαρὰ εἰς τὰς χώρας τῶν ἀσεβῶν.

Ἀλλ’ ἐὰν ἡ παγκόσμιος ειρήνη δεν δύναται νὰ ἐπικρατήσῃ ἐν τῷ κόσμῳ τῶν ἀποστατῶν καὶ ἀσεβῶν ἀνθρώπων, δι’ ἀπιστίαν καὶ διαφθορὰν καρδίας εἰς ἀέναον πόλεμον, ψυχρὸν ἢ θερμόν, ευρισκομένων καί ἀγωνιζομένων τὸν ἄθλιον ἀγῶνα διὰ τὴν ἐπικράτησιν τοῦ ὁμαδικοῦ ἐγὼ ὑφ’ ὅλας αὐτοῦ τὰς ἐκφάνσεις, ἐν τῇ ἰδιαιτέρα ὅμως ἐκείνῃ κοινωνία, ἡ ὁποία ονομάζεται Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, θὰ ἔπρεπε νὰ ἐπικρατῇ εἰρήνη, ὄχι ἁπλῶς εἰρήνη, ἀλλὰ βαθεῖα εἰρήνη, ἡ ὁποία κατὰ τὸν Ἡσαΐαν ὡς ποταμὸς ἀρδεύει τὴν κατάξηρον καὶ διψαλέαν γῆν, τὴν ὁποίαν πυρπολεῖ τὸ μῖσος καὶ ἡ ἐκδίκησις. Θὰ ἔπρεπεν ή ειρήνη αὐτὴ τῶν χριστιανῶν νὰ εἶνε ζηλευτόν υπόδειγμα δι ̓ ὅλα τὰ ἔθνη. Θὰ ἔπρεπε… Καὶ εἶνε εὔκολον. Ὄχι διότι και μεταξὺ τῶν χριστιανῶν δὲν ἀναφύονται διαφοραί τινες ἀντιλήψεων καὶ δὲν παρουσιάζονται συγκρούσεις ἀτομικῶν τινων συμφερόντων. Ἐφ’ ὅσον οἱ χριστιανοὶ δὲν φθάνουν εἰς τὸ ὕψος τῆς ἠθικῆς τελειότητος, τὴν ὁποίαν ἀπαιτεῖ ὁ Εὐαγγελικός Νόμος, διαφοραὶ καὶ συγκρούσεις εἶνε ἀναπόφευκτοι. Δὲν εἶνε ἄγγελοι οἱ χριστιανοί. Ἄνθρωποι εἶνε ἀτελεῖς, συναισθανόμενοι όμως, τὴν ἀτέλειάν των καὶ ἀγωνιζόμενοι διὰ τὴν τελειότητα. Καὶ μεταξύ τοιούτων χριστιανῶν εἶνε δυνατόν, ἐπαναλαμβάνομεν, νὰ ἐπικρατήσῃ ἡ εἰρήνη. Διότι οἱ χριστιανοί, οἱ φοβούμενοι τὸν Κύριον καὶ ἔχοντες συνείδησιν τῆς ἀποστολῆς των, ἔχουν τὴν ἁγίαν πρόθεσιν ν ̓ ἀκούσουν τὴν φωνὴν τοῦ Κυρίου καὶ νὰ συμμορφωθοῦν πρὸς τὸν κανόνα, τὸν ὁποῖον ὥρισεν ὁ Κύριος πρὸς ἐξομάλυνσιν ἀνωμαλιῶν, πρὸς συμφιλίωσιν καὶ εἰρήνην, ὁσάκις αὕτη διαταράσσεται ἐκ διαφόρων σφαλμάτων καὶ ἀταξιῶν ἐν τῇ πρὸς ἀλλήλους συμπεριφορά (Ματθ. 18, 15 – 17).

Τί λέγει ὁ κανών; Ας ἀναπτύξωμεν αὐτόν. Χριστιανέ, μέλος τῆς μεγάλης πνευματικῆς οἰκογενείας, ἡ ὁποία ονομάζεται Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ὀφείλεις νὰ ζῆς εἰρηνικῶς μετὰ τῶν ἀδελφῶν σου, ἐπιδιώκων την πραγματοποίησιν τοῦ κοινοῦ καὶ ἱεροῦ σκοποῦ τῆς Εκκλησίας. Ἀλλ’ ἐὰν ἀδελφός τις παρεκτραπῇ ἐκ τῆς ὁδοῦ τῆς ἀρετῆς καὶ δικαιοσύνης, ἐὰν σὲ ἀδικήσῃ, τί πρέπει νὰ κάμῃς; Δὲν πρέπει νὰ τὸν ἀντιπαθήσῃς. Δεν πρέπει νὰ διακόψης σχέσεις, καὶ ἡμέραν μὲ τὴν ἡμέραν καὶ νύκτα μὲ τὴν νύκτα ἡ ἀντιπάθεια ν’ αὐξάνῃ καὶ τὸ χάσμα νὰ εὐρύνεται καὶ ὁ Σατανᾶς καὶ τὰ ὄργανά του νὰ ἐπιχαίρουν καὶ νὰ θριαμβολογοῦν λέγοντες «Ποῦ εἶνε ἡ ἀγάπη, ποῦ εἶνε ἡ εἰρήνη τῶν χριστιανῶν;». Η ψυχρότης δὲν εἶνε καλή. Η διάστασις δὲν εἶνε συμφέρουσα οὔτε διὰ τὰ ἄτομα οὔτε διὰ τὴν Ἐκκλησίαν. Σφιγκτά πρέπει νὰ εἶνε συνδεδεμένοι οἱ χριστιανοί. Τι πρέπει, λοιπόν, νὰ γίνῃ πρὸς ἀποκατάστασιν τῆς εἰρήνης τῆς διαταραχθείσης ἐξ ἀφορμῆς τῆς ἀναρμόστου συμπεριφορᾶς τοῦ ἀδελφοῦ; Θὰ ὑπάγῃς πρὸς συνάντησίν του. Δὲν θὰ εἶνε ἄλλος παρών κατὰ τὴν συνάντησιν. Μόνοι, ἐν πνεύματι ἀγάπης, θὰ προσπαθήσετε να λύσετε την μεταξύ σας διαφοράν. Ὁμίλησε εἰς τὸν ἀδελφόν σου μὲ εἰλικρίνειαν, ἔλεγξέ τον διὰ τὸ συγκεκριμένον γεγονός, ποὺ διετάραξε τὰς ἁρμονικάς σας σχέσεις, ἔλεγξέ τον διὰ τὴν ἀνάρμοστον συμπεριφοράν του, καὶ προσπάθησε νὰ τὸν ἐπαναφέρῃς εἰς τὴν τάξιν, εἰς τὴν εὐπρέπειαν, εἰς τὴν δικαιοσύνην. Ανεγνώρισε το σφάλμα του; Ἀπεδοκίμασε τὴν ἀνάρμοστον συμπεριφοράν του ; Εἶπε τὸ «μετανοώ»; Κατήγαγες νίκην περιφανῆ κατὰ τοῦ Σατανᾶ. Ἔσβησες τὸ ὀλέθριον πῦρ τῆς ἀντιπαθείας. Ἐκέρδισες τὸν ἀδελφόν σου. Ἐὰν ὅμως; ἐκεῖνος δὲν θέλῃ ν’ ἀκούσῃ τὴν φωνὴν τοῦ ἐλέγχου σου, μη σταματήσῃς. Μή ἀπογοητευθῇς. Ἀλλ’ ἔντεινε τὸν καλὸν ἀγῶνα. Παράλαβε μαζί σου καὶ ἕνα ἢ δύο ἄλλους ἀδελφούς, ἵνα ἐπὶ στόματος δύο μαρτύρων σταθῇ πᾶν ρῆμα. Κάλεσέ τον καὶ παρουσίᾳ αὐτῶν ἐπανάλαβε τὸν ἔλεγχον. Ἴσως τήν φορὰν αὐτὴν ἐντραπῇ καὶ ἀναγνωρίσῃ τὸ σφάλμα του. Ἐὰν δὲ καὶ τὴν φορὰν αὐτὴν δὲν ἀκούσῃ, ἀνάφερε τὸ γεγονὸς εἰς τὴν Ἐκκλησίαν. Ὄχι, δηλαδή, εἰς δύο ἢ τρεῖς, ὡς εἰς τὴν προηγουμένην προσπάθειάν σου, ἀλλ ̓ εἰς περισσοτέρους, εἰς τὴν ἐκκλησιαστικὴν κοινότητα, εἰς τὴν ὁποίαν ἀνήκετε. Γνωστοποίησε τὸ θλιβερὸν γεγονὸς εἰς τὴν Εκκλησίαν, διὰ νὰ βοηθήσουν ὅλοι οἱ πιστοὶ πρὸς ἄρσιν τοῦ σκανδάλου καὶ εἰρηνοποίησιν. Οι προεστῶτες τῆς Ἐκκλησίας θ’ αναλάβουν την πρωτοβουλίαν τῆς εἰρηνεύσεως. Θὰ καλέσουν τὸν παρεκτραπέντα ἀδελφὸν καὶ θὰ προσπαθήσουν νὰ τὸν ἐπαναφέρουν εἰς τὴν τάξιν. Ἴσως ἐντραπῇ καὶ συμμορφωθῇ. Ἀλλὰ ἐὰν καὶ τὴν φορὰν αὐτὴν δὲν ἀκούσῃ, ἐὰν δὲν ἀκούσῃ τὴν φωνὴν τῶν προεστώτων καὶ δὲν συμμορφωθῇ πρὸς τὴν ἀπόφασιν τῆς Ἐκκλησίας, ἥτις ἀπόφασις εἶνε καὶ ψῆφος Θεοῦ, τότε πλέον ὁ ἄνθρωπος αὐτός, σκληρότητα καὶ πώρωσιν καρδίας ἐπιδεικνύων, ἐκκόπτεται ἐκ τοῦ σώματος τῆς  ̓Εκκλησίας, καὶ πρὸς τὸν τοιοῦτον οὐδεμίαν σχέσιν καὶ ἐπαφὴν πρέπει νά ἔχουν οἱ πιστοί. Ιδού καὶ ἐπὶ λέξει ο κανὼν τοῦ Κυρίου, ὅστις ρυθμίζει τὰς σχέσεις τοῦ χριστιανοῦ πρὸς ἁμαρτάνοντα καὶ σκανδαλίζοντα ἀδελφόν «Ἐὰν ἁμαρτήσῃ εἰς σὲ ὁ ἀδελφός σου, ὕπαγε καὶ ἔλεγξον αὐτὸν μεταξὺ σοῦ καὶ αὐτοῦ μόνου· ἐάν σου ἀκούσῃ, ἐκέρδησας τὸν ἀδελφόν σου· ἐὰν δὲ μὴ ἀκούσῃ, παράλαβε μετὰ σοῦ ἔτι ἕνα ἢ δύο, ἵνα ἐπὶ στόματος δύο μαρτύρων ἢ τριῶν σταθῇ πᾶν ρῆμα. Ἐὰν δὲ παρακούσῃ αὐτῶν, εἰπὲ τῇ ἐκκλησίᾳ ἐὰν δὲ καὶ τῆς ἐκκλησίας παρακούσῃ, ἔστω σοι ὥσπερ ὁ ἐθνικὸς καὶ ὁ τελώνης» (Ματθ. 18, 15-17).

Απόσπασμα από το βιβλίο του μακαριστού επ. Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτη με τίτλο “ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΟΙ”

 

14 Ιουλίου, 2025 0 comments
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Άγιοι ΠατέρεςΙστολόγιο

Περί Ἁγίας Γραφῆς

by orthodox 6 Ιουλίου, 2025
written by orthodox

Ἀπὸ ὅλα τά Ἱερά πού προσκυνοῦμε ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι, αὐτό πού προηγεῖται εἶναι τό Εὐαγγέλιο.

Τό Εὐαγγέλιο εἶναι ὁ γραπτός Χριστός, εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Χριστός τυπωμένος σέ χαρτί!!!

Τό Εὐαγγέλιο δέν εἶναι ἐγκυκλοπαίδεια, δέν εἶναι ἕνα φιλοσοφικό βιβλίο πού μεταδίδει γνώσεις, ἀλλά εἶναι ἕνα βιβλίο πού μεταδίδει Φῶς. Καθετί πού διαβάζουμε στό Εὐαγγέλιο ἐκπέμπει Ἄκτιστο Φωτισμό πού θεώνει καί χαριτώνει τήν καρδία, τίς αἰσθήσεις καί ὅλο τόν ἄνθρωπο ψυχοσωματικά καί καθιστά τόν νοῦ του πάνσοφο.

Ἑπομένως μελετᾶμε τά Ἱερά κείμενα τοῦ Εὐαγγελίου, ὄχι γιά νά αὐξήσουμε τή γνώση μας καί νά κάνουμε τούς δασκάλους στούς ἄλλους, ἀλλά γιά νά:

α) αὐξηθεῖ ἡ Χάρη στην ψυχή μας, ὥστε μ’ αὐτήν νά εξοπλιζόμαστε στον πόλεμο κατά τοῦ Διαβόλου καί

β) νά ἐφαρμόσουμε αὐτά πού διαβάζουμε.

Ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος βρίσκεται κυρίως στο κείμενο τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί ὄχι στήν μετάφραση (ἔχει καί αυτή κάποια Χάρη, λόγῳ τοῦ κειμένου).

Τά λόγια τοῦ Εὐαγγελίου εἶναι ἀποκαλύψεις πού ἔχουν σχέση μέ σωτηρία ψυχῆς. Εἶναι λόγια πού μᾶς ἀποκαλύπτουν τήν Αὐτοαλήθεια, τόν ἴδιο τόν Χριστό.

Ὁ Χριστός αύτοαποκαλύπτεται σε κάθε λέξη τοῦ Εὐαγγελίου καί κάθε λέξη ἔχει ἄπειρες ἀποκαλύψεις, διότι ὁ Χριστός εἶναι ἄπειρος!!!

Αὐτός εἶναι ὁ λόγος, πού τό Εὐαγγέλιο ἔχει ἄπειρο Θεολογικό βάθος καί ἄπειρο πλάτος ἀναπτύξεως!

Τό Εὐαγγέλιο εἶναι ἡ πιό μεγάλη αποκάλυψη τοῦ Θεοῦ πάνω στή γῆ. Δέν μπορεῖ ὁ Χριστός νά κάνει πιό μεγάλη αποκάλυψη, μέ τό νά μᾶς μιλήσει μέσῳ τοῦ Εὐαγγελίου. Εἶναι πλῆρες τό Εὐαγγέλιο (δέν χρειάζονται προσθαφαιρέσεις), ἄσχετα ἄν ἐμεῖς τό καταλαβαίνουμε ἤ ὄχι…

Γέροντας Εφραίμ του Σεράι

Από βιβλίο στη Θεσσαλονίκη 2025

6 Ιουλίου, 2025 0 comments
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Άγιοι ΠατέρεςΙστολόγιο

Εισιτήριον ή αγαθή συνείδησις – Ταξίδι εις τους Ουρανούς

by orthodox 30 Ιουνίου, 2025
written by orthodox

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει ὁ ἐν τῷ σπηλαίῳ τοῦ ἁγίου Αθανασίου τοῦ τῆς Μ. Λαύρας ἀσκητεύσας ιερομόναχος Χαρίτων, ἐξ ἀρχαίου τινός χειρογράφου προφανῶς ἀντιγράψας, ἐξέδωκε φυλλάδιον ὑπὸ τὴν ἐπιγραφήν «Το ταξίδιον εἰς τοὺς οὐρανούς». Τὸ φυλλάδιον περιέγραφε συμβολικῶς τὸ ταξίδιον, τὴν ἔξοδον τῆς ψυχῆς, την ἀναχώρησιν εἰς τὴν αἰώνιον πατρίδα καὶ προέτρεπε τους μέλλοντας ἐπιβάτας νὰ προμηθευθοῦν τὰ εἰσιτήριά των καὶ νὰ εἶνε ἕτοιμοι. Εἰς τὸ τέλος δὲ ἐδημοσίευε καὶ συνταγήν, «ιατήριον», βάσει τοῦ ὁποίου κατασκευάζεται ἓν θαυμάσιον φάρμακον διὰ πᾶν νόσημα τῆς ψυχῆς. Ἐκ τοῦ φαρμάκου τούτου πρέπει ἕκαστος πιστός να λαμβάνῃ δόσιν τινά μέ τό «κοχλιάριον τῆς κατανύξεως».

Χάριν τῆς πνευματικῆς ὠφελείας τῶν ἀναγνωστῶν, ἀναδημοσιεύομεν τό σπάνιον τοῦτο φυλλάδιον μὲ μίαν νέαν εἰκόνα παραστατικὴν τοῦ ὅλου νοήματος.

Ἀδελφοὶ καὶ πατέρες, φίλοι ἀναγνῶσται! Το τέλος εγγύς. Ο θάνατος με μυρίους τρόπους ἔρχεται καὶ παραλαμβάνει τοὺς ἀνθρώπους διὰ τὴν ἄλλην ζωήν. Αἱ ἁμαξοστοιχίαι συνεχώς κινοῦνται. Πλήθη μεταφέρονται. Ἐρωτῶμεν· Ἔχομεν εισιτήριον; Εισιτήριον δέ εἶνε ἡ ἀγαθὴ συνείδησις, τὴν ὁποίαν ἀποκτᾷ τις διὰ τῆς πίστεως εἰς τὸν Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, μιᾶς πίστεως, ἡ ὁποία δεν παραμένει νεκρά, ἀλλ’ ἐκδηλοῦται εἰς ἔργα μετανοίας, εἰς ἔργα ἁγιασμοῦ, ποικίλης χριστιανικῆς ζωῆς καὶ δραστηριότητος καὶ ἀναλόγως τῶν ἔργων θὰ εἶνε καὶ ἑνὸς ἑκάστου ή ταξιθέτησις.

Εἰς ἐποχὴν κατὰ τὴν ὁποίαν τὰ ταξίδια εἰς ξηράν, θάλασσαν καὶ ἀέρα ἀπὸ τοῦ ἑνὸς ἄκρου τῆς γῆς ἕως τοῦ ἄλλου έγιναν θέμα καθημερινῶν συζητήσεων τῶν ἀνθρώπων, δημοσιεύομεν τὸ φυλλάδιον καὶ τὴν εἰκόνα διὰ νὰ στρέψωμεν τὴν προσοχὴν ἔστω ὀλίγων ψυχῶν πρὸς τὸ ὄντως μέγα, τὸ ἐκπληκτικώτερον ὅλων τῶν ταξιδίων, το μοναδικὸν ταξίδιον, ὅπερ ἐκ γῆς πρὸς τοὺς πραγματικοὺς οὐρανοὺς θέλει μεταφέρει ἡμᾶς. Ὅσον καὶ ἐὰν φαίνηται εἰς πολλοὺς τοῦτο ἀπίστευτον, εἶνε ὅμως γεγονός, ὅπερ πιστοποιεῖ ὁ ἀδιάψευστος λόγος τοῦ Θεοῦ, ὅτι πρὸς τὰ ἐκεῖ, πρὸς τὸν ἄυλον καὶ πνευματικόν κόσμον βαδίζομεν, διότι «τὸ πολίτευμα ἡμῶν ἐν οὐρανοῖς ὑπάρχει» (Φι 3,20) καὶ «οὐκ ἔχομεν ὧδε μένουσαν πόλιν, ἀλλὰ τὴν μέλλουσαν ἐπιζητοῦμεν» (Εβ 13,14).

ΤΟ ΤΑΞΙΛΙΟΝ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ

Πᾶν ὅ,τι καθ’ ἑκάστην προβάλλεται εἰς τὸν χριστιανὸν δεικνύει ἡ ἀκόλουθος ἔκθεσις περὶ τοῦ εἰσιτηρίου διὰ τὸ ταξίδιον εἰς τοὺς οὐρανούς.

Τὸ εἰσιτήριον τοῦτο πωλεῖται εἰς τὸ πρακτορεῖον τῆς εὐσεβείας. Πρὸς εὐκολίαν, εἰς τοὺς θέλοντας ἵνα ταξιδεύσωσιν εἰς τοὺς οὐρανοὺς παρέχομεν συνοπτικῶς τὰς ἑξῆς πληροφορίας.

Σιδηρόδρομος διὰ τοὺς οὐρανούς Αναχώρησις· ἀνὰ πᾶσαν στιγμήν. “Αφιξις· ὅταν ὁ Θεὸς εὐδοκήσῃ.

Τιμαὶ εἰσιτηρίων Α ́ θέσις (Ταχεία αμαξοστοιχία):

Αγνότης καὶ μαρτύριον, ἢ τελεία ἐκπλήρωσις τῶν εὐαγγελικῶν ἀρετῶν. Τάξις. ̔Αγνεία καὶ ὑποταγή, πνεῦμα αὐταπαρνήσεως ὑπὲρ τῆς θείας ἀγάπης.

Β’ θέσις (κατ’ εὐθεῖαν ἁμαξοστοιχία):

Μετάνοια, πεποίθησις εἰς τὸν Θεὸν καὶ ἀκριβὴς ἐκτέλεσις τῶν ἀγαθῶν ἔργων. Προσευχή, νηστεία καὶ ἐλεημοσύνη.

Γ’ θέσις (Συνήθης αμαξοστοιχία):

Τήρησις τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς Ἐκκλησίας, ἐκπλήρωσις τῶν πρὸς τὸν πλησίον καθηκόντων.

Δ ́ θέσις (Ἔκτακτος αμαξοστοιχία):

Μετάνοια κατὰ τὴν τελευταίαν ὥραν τοῦ θανάτου· παράκλησις πρὸς ἄφεσιν τῶν ἁμαρτιῶν.

Παρατηρήσεις

1. Εισιτήριον μετ ̓ ἐπιστροφῆς οὐχ ὑπάρχει.

2. Ἁμαξοστοιχίαι διὰ διασκεδάσεις οὐκ ἀναχωροῦσιν.

3. Παιδιὰ μικρὰ ἀνήλικα, ὧν ἡ διάνοιά ἐστιν ἄωρος, ταξιδεύουσι δωρεάν, ἀρκεῖ νὰ ἀνήκωσιν εἰς τοὺς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας.

4. Οι ἐπιβάται παρακαλοῦνται ἵνα μὴ φέρωσι μεθ ̓ ἑαυτῶν ἄλλο τι, εἰμὴ μόνον ἔργα ἀγαθά, ἐὰν θέλωσιν ἵνα προφθάσωσι την ἁμαξοστοιχίαν καὶ μὴ καθυστερηθῶσιν.

5. Εἰς πάντα σταθμὸν παραλαμβάνονται ἐπιβάται.

6. Ἕκαστον εἰσιτήριον, ἵνα ἔχῃ κῦρος, δεῖ φέρειν τὴν σφραγῖδα τῆς ὀρθοδόξου πίστεως καὶ τῆς ἁγιαζούσης χάριτος.

Πρὸς ἀποφυγὴν ἀσθενειῶν καὶ ἐπιδημιῶν κατὰ τὸ ταξίδιον πρέπει ὁ ἐπιβάτης νὰ ἔχῃ ρίζαν πίστεως, δροσερά φύλλα τῆς ἐλπίδος, ευώδη άνθη τῆς ἀγάπης, κρῖνα τῆς καθαρότητος, μύρτους τῆς ἐγκρατείας και ξύλον τοῦ σταυροῦ. Ταῦτα πάντα πρέπει νὰ δέσῃ ὁ ἐπιβάτης εἰς δέσμην μετὰ τοῦ νήματος τῆς πραότητος καὶ θέσῃ ταῦ τα εἰς τὴν χύτραν τῆς προσευχῆς καὶ βράσῃ εἰς τὸ πῦρ τῆς ἀγάπης καὶ ραντίσῃ ἔπειτα δι’ οίνου ἁγίας χαρᾶς καὶ διὰ μεταλλικοῦ ὕδατος τῆς μετριοφροσύνης, καὶ καλύψῃ διὰ τοῦ καλύμματος τῆς σιωπῆς. Ἄφες ταῦτα ἐπιβάτα, κατὰ τὴν νύκτα εἰς τὸ φῶς τῆς σκέψεως, καὶ λάμβανε ἐξ αὐτῶν ἓν κυάθιον (φλυτζάνι) την πρωΐαν, καὶ ἓν τὴν ἑσπέραν, καὶ ἔσο βέβαιος, ὅτι μέλλεις ἀπολαῦσαι μακρὸν βίον ἐν πληρεστάτῃ ὑγεία.

Ἵνα διέλθῃς τὸ τελώνιον, καὶ βαδίσῃς εἰς τὸν οἶκον τοῦ Θεοῦ, πρέπει νὰ θέσῃς κάτωθεν εἰς τὸν σάκκον τοῦ ταξιδίου σου τὴν ταπεινοφροσύνην, ἄνωθεν τὴν ὑπακοήν, καὶ ὑπεράνω τὴν προσευχήν. Εἶτα πλήρωσον τὸ κενὸν διὰ τῆς ἀπονεκρώσεως τῶν παθῶν καὶ ἀφοῦ λάβῃς τὸ ἀλεξιβρόχιον (ὀμπρέλλα) τῆς ἀγάπης, βάδισον κατ ̓ εὐθεῖαν εἰς τὸν οἶκον τοῦ Θεοῦ. Πλησίασον εἰς τὴν ἕδραν τῆς ἐξομολογήσεως, καὶ ἐκεῖ δεῖξον τὸ εἰσιτήριόν σου, δι ̓ ὅπερ πρέπει νὰ πληρώσῃς ἐν φόβῳ ὅ,τι ἂν ζητήσωσι παρὰ σοῦ. Εἶτα ἐπικύρωσον τοῦτο διὰ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐν τῇ θείᾳ Εὐχαριστίᾳ, ἤτοι ἐν τῇ μεταλήψει τοῦ τιμίου Σώματος καὶ Αἵματος αὐτοῦ, καὶ βάδιζε ἡσύχως εἰς τὸ ταξίδιόν σου.

Αποχαιρετίζω σε καὶ ἐγώ, καὶ ἐλπίζω ἐλέῳ Θεοῦ καὶ δι ̓ εὐ χῶν σου, ἵνα συντύχωμεν πάλιν εἰς τοὺς οὐρανούς. ‘Αμήν.

επ. Αυγουστίνος Καντιώτης – από το βιβλίο “ΦΛΟΓΕΡΑ” (Τόμος Α΄)

30 Ιουνίου, 2025 0 comments
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Αγία ΓραφήΑποσπάσματα ΟμιλιώνΙστολόγιο

«Τάδε λέγει ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ» – Περί Μασονίας

by orthodox 26 Ιουνίου, 2025
written by orthodox

«Καὶ τῷ ἀγγέλῳ τῆς ἐν Θυατείροις ἐκκλησίας γράψον· τάδε λέγει ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ὁ ἔχων τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ ὡς φλόγα πυρός, καὶ οἱ πόδες αὐτοῦ ὅμοιοι χαλκολιβάνῳ·»

Ὁ τίτλος υἱός τοῦ Θεοῦ εἶναι μεσσιακός καί ἀνταποκρίνεται πλήρως πρός τό περιεχόμενο του 2ου Ψαλμοῦ, ὅπου ὁ Μεσσίας ἔχει τήν ἐξουσία ἐπί τῶν ἐθνῶν καί συντρίβει τούς ὑπεναντίους, τούς ἐχθρούς· τούς συντρίβει «ἐν ῥάβδῳ σιδηρᾷ», ὅπως ἀκριβῶς συντρίβει ὁ κεραμέας, ἤ ὅποιος ἄλλος, μέ σιδηρᾶ ράβδο κεραμικά σκεύη. Μέ τήν εὐκολία που συντρίβει κάποιος κεραμικά σκεύη -τσουκάλια, σταμνιά…- μέ ἕνα σιδερένιο ρόπαλο, μέ τήν ἴδια εὐκολία θα συντρίψει τα βαθέα τοῦ Σατανᾶ καί ὁ Κύριος.

Σάν νά λέει στόν ἐπίσκοπο: Ἐκεῖ ἔχεις τά βαθέα τοῦ Σατανᾶ· ἀλλά μή φοβᾶσαι. Ἐγώ τά βλέπω· ἐσύ δέν τα βλέπεις. Πῶς νά τά δεῖς, ἀφοῦ εἶναι κρυμμένα, εἶναι κρυφά… Ὑπογραμμίζω: εἶναι κρυφά τά βαθέα τοῦ Σατανᾶ! Δέν τά βλέπεις· ὑπάρχει πέπλο. Εἶναι κλειδωμένα αὐτά τά βαθέα τοῦ Σατανᾶ. Εἶναι κλειδωμένα στο οἴκημα πού λέγεται μασονική Στοά! Εἶναι κλειδωμένα· ποῦ νά τά δεῖς… Τά βλέπεις; Ἐσεῖς τά βλέπετε, αγαπητοί μου; Βλέπετε τίποτα; Δεν βλέπουμε τίποτα! Αλλά εγώ τά βλέπω λέει ὁ Κύριος. Μή φοβᾶσαι· θά ἔρθω να τα συντρίψω αυτά!

Αρχιμ. Αθανασίου Μυτιληναίου

Από το βιβλίο

“Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ – ΤΟΜΟΣ Β΄”

Σημείωση στο βιβλίο (από την Ιερά Μονή):

Ἡ Μασονία παραμένει ἀκόμα καί σήμερα μιά ἀπό τίς πλέον ερμητικά κλειστές καί ἀμφιλεγόμενες σέκτες του κόσμου. Ἡ Μασονία εἶναι ἕνα μυστικό καλά κρυμμένο στα κατάβαθα τῶν ποικιλώνυμων Στοῶν, ντυμένο ἐπιδέξια με χίλια δυό μυστικά σύμβολα, μνήσεις, πρωτόκολλα καί ἄλλα περίεργα. Ἡ διείσδυση τῶν Μασόνων σέ ὅλους τούς καίριους τομεῖς τοῦ κρατικού μηχανισμοῦ, και γενικότερα τῆς οἰκονομικῆς, ἐπιστημονικῆς καί κοινωνικῆς ζωῆς τοῦ τόπου, γίνεται με μεθοδικότητα καί μέ πρακτικό στόχο την τοποθέτηση ἤ τόν ἔλεγχο ἀνθρώπων σε θέσεις – κλειδιά ἀπό τίς ὁποῖες ἐπηρεάζεται ἡ λήψη αποφάσεων. Ὁ Γέροντάς μας π. Αθανάσιος δέν ἔχανε ποτέ τήν εὐκαιρία να στηλιτεύει τή Μασονία και να την ξεσκεπάζει· γι’ αὐτό καί διώχθηκε ἀπηνῶς ἀπ’ αὐτήν.

26 Ιουνίου, 2025 0 comments
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Αποσπάσματα ΟμιλιώνΕπιλεγμένα ΆρθραΙστολόγιο

Γιατί ἐπεκράτησε ὁ Κομμουνισμός;

by orthodox 24 Ιουνίου, 2025
written by orthodox

«Γιατί ἐπεκράτησε ὁ Κομμουνισμός, θά σας πῶ. Γιατί ἐπεκράτησε ὁ Κομμουνισμός. Πᾶμε στή Ρωσία. Ἡ Ρωσία, ὁ Τσάρος ἐκεῖ πασών των Ρωσιῶν, ἔκανε την Ἐκκλησία, κρατική. Ἀρχηγός της Ἐκκλησίας της Ρωσίας, δέν ἤτο ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός. Ἤτο ὁ Τσάρος!. Μέ τα ὄργιά του! Καί οἱ μουγιάροι. Καί οἱ πλούσιοι. Καί οἱ Μεγιστᾶνες. Καί ὅλοι αὐτοί, λεηλάτησαν καί κακοποιοῦσαν. Και Ἀναστέναζε ὁ Ρωσικός Λαός. Ἀναστέναζαν οἱ ἀγρόται. Ἀναστέναζαν οἱ ἐργάται. Ἀναστέναζαν οἱ πτωχοί. Ἀναστέναζαν οἱ πάντες. Καί οἱ Δεσποτάδες, ἡ Ἱεραρχία, ἡ Τσαρική Ἐκκλησία, ἦταν δίπλα στόν Τσάρο. Ποῖος θά ὑποστηρίξει τα δίκαια του λαοῦ αὐτοῦ, του Ρωσικοῦ Λαοῦ; Οὐδείς. Ὕμνος, τραγούδια, ὕμνους, εἰδικά πολυχρόνια, τον ευσεβέστατον. Τον εὐσεβέστατον… Τίποτε ἀπολύτως. Πέρα ὡς πέρα, κάτι μόνο Μοναχοί, στά Οὐράλια Ὄρη. Εἶναι λοιπόν των Τσάρων. Καί μετά, το κενόν πού ἀφῆκε ἡ Ἐκκλησία. Το σπουδαιότερον αὐτόν, τον πέμπτο, κύκλο, τον πέμπτον μακαρισμόν, πρός τιμήν τους τον ἐφήρμοσαν οἱ Κουμμουνισταί. Μπράβο τους. Μπράβο τους. Τί ἔκαναν αὐτοί. Ααα, σας ἀφῆκαν οἱ Δεσποτάδες; Σας ἀφῆκε ὁ κλῆρος; Δέν σας ὑπερασπίζει. Ε, ἐμεῖς θά σας ὑποστηρίξωμε. Ἀνέλαβαν αὐτοί. Στό ρῆγμα αὐτό, στό κενόν αὐτό, πού ἐδημιούργησε ἡ ἀπουσία μίας Ἐκκλησίας ἡ ὁποία νά ὑποστηρίξει τα δίκαια, του Ρωσικοῦ λαοῦ. Το κενόν αὐτό πού ἀφῆκε, το ἀνέλαβαν ἐξ’ ὁλοκλήρου οἱ κουμουνισταί. Ὁ Λένιν, ὁ Μάρξ, καί εἴπανε αὐτά τα ὁποία εἴπανε, καί ἀνέλαβαν την Ρωσίαν καί εἴπανε: Προρετάριοι ἀγρότες ἐλᾶτε μαζί μας. Ἐμεῖς θά σας δώσουμε το δίκιο. Το δίκιο θά σας δώσουμε ἐδῶ. Μπράβο τους. Μπράβο τους. Αὐτή εἶναι ἡ ἱστορία. Κατόπιν βέβαια ὁ Ρωσικός λαός ἔπεσε σέ μία κόλαση, χειρότερη ἀπό την κόλαση του Τσάρου. Ἄλλο το θέμα αὐτό. Ἄλλο το θέμα, νά ἐξηγούμεθα. Ἐμεῖς λέμε το ὅμως ἑξῆς: Ὅτι ἄν ἡ Ἐκκλησία ἐφήρμοζε, ἡ Ρωσική Ἐκκλησία, στά 100, 200… χρόνια, ὑπό Τσάρω, εφήρμοζεν αὐτόν τον μακαρισμόν. «Μακάριοι οἱ πεινῶντες καί οἱ διψώντες…» καί ηγονίζοντο οἱ Ἱεράρχαι δία το δίκαιο του λαοῦ, σήμερα ἡ Ρωσία, θά ἤταν ἡ ἁγιωτέρα χώρα του Κόσμου. Καί κομμουνισμός δέν θά ὑπῆρχε. Δέ θά ὑπῆρχε ὁ Κομμουνισμός!»

επ. Αυγουστίνος Καντιώτης

Από την ομιλία με τίτλο «Ὑπάρχει δίψα δικαιοσύνης;»

24 Ιουνίου, 2025 0 comments
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Διδακτικές ΙστορίεςΙστολόγιο

Πῶς ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἔλαβε τὸ χάρισμα τῆς κατανόησης τῶν θείων Γραφῶν!

by orthodox 22 Ιουνίου, 2025
written by orthodox

Στὸ μοναστήρι ποὺ μόναζε ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἦταν ἕνας Γέροντας, Σῦρος τὴν καταγωγή ὁ ὁποῖος ἦταν ἰδιαίτερα ἐνάρετος. Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, τὸν ἐκτιμοῦσε πολύ, τὸν εἶχε ὡς πρότυπό του στὴν ἀρετὴ καὶ προσπαθοῦσε νὰ τὸν μιμηθεῖ.

Κάποτε, ἐνῷ ὁ Γέροντας αὐτὸς προσευχόταν, εἶδε ἕνα ὅραμα κατά τα μεσάνυκτα τὸ ὁποῖο καὶ νὰ τὸ πεῖ κάποιος εἶναι δύσκολο, ἀλλὰ εἶναι καὶ φοβερό γι’ αὐτοὺς ποὺ θὰ τὰ ἀκούσουν. Ἐν τούτοις, ἡ διήγηση αὐτή προσφέρει εὐφροσύνη, τόσο σ’ αὐτὸν ποὺ τὴν λέει ὅσο καὶ σ’ αὐτὸν ποὺ τὴν ἀκούει.

Εἶδε, λοιπόν, ὁ Σῦρος Γέροντας ἕναν λευκοφόρο ἄντρα, ὁ ὁποῖος κατέβηκε ἀπὸ τὸν οὐρανὸ καὶ ἦταν φοβερός στην ὄψη και στο χέρι του κρατοῦσε ἕνα χαρτί τυλιγμένο.

Ὁ λευκοφόρος αὐτὸς ἄντρας στάθηκε μπροστὰ στὸν Ἰωάννη, ὁ ὁποῖος προσευχόταν ἐκείνη τὴν ὥρα.

Ὁ Ἅγιος, μόλις τὸν εἶδε, ἔπεσε κάτω ἀπό τόν φόβο του καὶ ἐκεῖνος ἀφοῦ τὸν σήκωσε, τοῦ εἶπε:

Μὴν φοβᾶσαι ἀλλὰ νὰ ἔχεις θάρρος!

Ὁ ἅγιος, τότε, τόν ρώτησε νά τοῦ πεῖ ποιός εἶναι, καὶ αὐτός τοῦ ἀπάντησε:

Μὲ ἔστειλε σὲ σένα ὁ Θεὸς καὶ δέξου αὐτὸ ποὺ σοῦ δίνω. Εἶμαι ὁ Θεολόγος καὶ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης καὶ πᾶρε αὐτὸ τὸ χαρτί. Ἀπὸ σήμερα θὰ ἀνοιχθεῖ ἡ διάνοιά σου γιὰ νὰ καταλαβαίνεις καὶ νὰ ἐννοεῖς ὅλη τὴν θεία Γραφή!

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, τοῦ ἀπάντησε: – Ἐγὼ δὲν εἶμαι ἄξιος τέτοιας χάριτος.

Ὁ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ἀφοῦ τὸν εὐλόγησε, κάνοντας σ’ αὐτὸν τὸ σημεῖο τοῦ σταυροῦ, τὸν φίλησε, τοῦ ἔδωσε θάρρος καὶ ἀνελήφθη.

Μετά ἀπό αὐτό, ὁ ἐνάρετος καὶ διορατικός αὐτὸς Γέροντας, ἦταν για πολλές μέρες ἔκπληκτος καὶ συνεσταλμένος μὲ τὸ ὅραμα ποὺ εἶδε.

Ὅταν τὸ ἀντιλήφθηκαν κάποιοι ἄλλοι μοναχοί, τὸν ρώτησαν καὶ ἔμαθαν τὶ τοῦ συνέβη, ἀλλὰ καὶ τὴν αἰτία τῆς ὀπτασίας.

Ὁ μακάριος αὐτὸς Γέροντας τοὺς εἶπε καὶ αὐτό:

– Κρατεῖστε σιωπὴ γύρω ἀπὸ τὸ θέμα αὐτό, γιὰ νὰ μὴ τὸ μάθει καὶ ὁ ἴδιος καὶ γιὰ νὰ ἀποφύγει την τιμὴ τῶν ἀνθρώπων, ἀναχωρήσει ἀπὸ τὸ μοναστήρι μας.

Οἱ μοναχοὶ κατεπλάγησαν καὶ αὐτοὶ ἀπὸ τὴν φοβερή αὐτὴ διήγηση καὶ ἀνέμεναν καὶ οἱ ἴδιοι νὰ δοῦν πῶς θὰ ἐξελιχθεῖ ἡ ζωὴ τοῦ Ἰωάννη, πιστεύοντας ὅτι θὰ συμβοῦν μεγάλα καὶ παράδοξα πράγματα στην ζωή του.

Καί, πράγματι, ὅπως εἶναι γνωστό πολλά, μεγάλα καὶ παράδοξα γεγονότα συνέβησαν στὴν ζωὴ τοῦ Ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Χρυσοστόμου, ἐνῷ ὅπως μποροῦν νὰ μᾶς διαβεβαιώσουν καὶ πολλοὶ ἄλλοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, ἀποτελεῖ καὶ τὸν σημαντικότερο ἑρμηνευτὴ τῶν Γραφῶν!

(Διασκευὴ ἀπὸ τὸν Μεγάλο Συναξαριστή τῆς Ἐκκλησίας. Διασκευὴ Στέλιος Κούκος)

22 Ιουνίου, 2025 0 comments
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Αποσπάσματα Ομιλιών

Οι ποιμένες και το ποίμνιο στην σημερινή εποχή

by orthodox 20 Ιουνίου, 2025
written by orthodox

Η Ἐκκλησία σήμερα εἶναι κλειστή ἤ ἀνοιχτή;

Εἶναι ἀνοιχτή. Οἱ πόρτες της δέν κλείνονται πλέον, ὄχι μόνο μέ τήν τεχνική ἔννοια τοῦ ὅρου, ἀλλά οὔτε κἄν ξέρουμε ποιοί εἶναι αὐτοί πού μπαίνουν μέσα στην Ἐκκλησία! Οὔτε κἄν τούς ξέρουμε! Καί τό χειρότερο εἶναι ὅτι, ἔτσι ὅπως ἔχουμε διαμορφωθεῖ, δέν ξέρει πιά οὔτε ὁ ἱερέας τό ποίμνιό του, οὔτε τό ποίμνιο τόν ἱερέα! δέν γνωριζόμαστε πιά! Ἐνῶ πρῶτα οἱ Χριστιανοί, ὅταν λεγόταν τό τάς θύρας, τας θύρας», ὁ ἕνας κοιτοῦσε τόν ἄλλο – μάλιστα, αυτό διασώζεται σέ μία ἄλλη θεία Λειτουργία, ἀρχαία – κοιτοῦσε ὁ ἕνας τόν ἄλλο γιά νά δοῦν μήπως ἔχει μείνει κάποιος πού νά εἶναι ἄγνωστος. Καί δέν ἐπιτρεπόταν να μείνει κανείς ἄγνωστος μέσα στήν ἐκκλησία.

Ἔτσι, δέν ξέρω τί θά ἔλεγε σήμερα ὁ Κύριος, ἀγαπητοί μου, στόν κάθε ἐπίσκοπο. Τί θά τοῦ ἔλεγε; ὅτι «ἔχω ὀλίγα κατὰ σοῦ»; ὅτι ἄφησες τούς Νικολαΐτες να ἐπιδράσουν στή ζωή τῶν πιστῶν σου; ὅταν ἔχει εἰσβάλει στή ζωή τῶν πιστῶν ἡ τηλεόραση, τό ραδιόφωνο, τό θέατρο, ὁ κινηματογράφος, ὁ τρόπος ζωῆς ἐκεῖνος πού ὑπάρχει σήμερα, καί δέν ξέρουμε πιά τί νά κάνουμε;

Ξέρετε πῶς ἀκριβῶς θά μπορούσαμε να παρομοιάσουμε τήν ὅλη υπόθεση; μέ ἕνα διάτρητο καλάθι, πού πᾶμε νά βάλουμε νερό! Ποῦ νά κρατήσεις τό νερό μέσα στο καλάθι; τί νά κρατήσεις; τί νά βουλώσεις; Ποιά τρύπα να κλείσεις στο καλάθι, γιά νά κρατήσεις τό νερό; Εἶναι μία κατάσταση φοβερή. Καί σήμερα δέν θά εἶχε ὁ Κύριος νά μᾶς πεῖ ὅτι ἔχει λίγα ἐναντίον μας θά είχε πολλά!

Φαίνεται πιά ὅτι τό ποίμνιο πρέπει να φυλάει μόνο του τόν ἑαυτό του. Ἔτσι φαίνεται! Προσέξτε τί εἶπα. Μήν περιμένετε νά σᾶς φυλάξουμε ἐμεῖς! Λυπάμαι. Φυλάξτε τόν ἑαυτό σας, ἀγαπητοί μου… φυλάξτε τόν ἑαυτό σας! Εάν δέν φυλάξετε ἐσεῖς τόν ἑαυτό σας, μήν περιμένετε νά σᾶς φυλάξει κάποιος άλλος. Λυπάμαι πού τό λέω! Αλλά σᾶς ἐξήγησα· ποιά τρύπα να βουλώσουμε στο καλάθι, ἐκεῖ πού φτάσαμε; Τό ἀντιλαμβάνεστε καί μόνοι σας.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος 

Από το βιβλίο “Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ” – Τόμος Β΄ (σελ. 19)

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΟΜΝΗΝΕΙΟΥ ΣΤΟΜΙΟ ΛΑΡΙΣΗΣ

20 Ιουνίου, 2025 0 comments
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Αγία ΓραφήΘεολογίαΙστολόγιο

Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη (Ματθ. κη΄ 19-20)

by orthodox 11 Ιουνίου, 2025
written by orthodox

«Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμῃν ὑμῖν».

Τὸ γνωστότατον τοῦτο καὶ περίφημον χωρίον, κλασσικὸν περὶ Τριάδος καὶ ἱεραποστολῆς, ὡς πρὸς τὴν λέξιν «μαθητεύσατε» ἑρμηνεύεται καὶ μεταφράζεται ἐσφαλμένως. Νομίζεται δηλαδή, ὅτι τὸ «μαθητεύσατε» σημαίνει «διδάξατε» ἢ «καταστήσατε μαθητάς». Καὶ βεβαίως αὐτὴ εἶνε ἡ ἀρχικὴ καὶ συνήθης σημασία τοῦ ρήματος «μαθητεύω», ὅθεν καὶ παρασύρονται οἱ ερμηνευταὶ εἰς ἐσφαλμένην ἐξήγησιν. Ἀλλ’ ἐν τῷ προκειμένω χωρίῳ τοῦ Ματθαίου τὸ ρῆμα ἔχει ἐκφύγει ἐκ τῆς ἀρχικῆς καὶ συνήθους ἐννοίας καὶ ἔχει λάβει εἰδικὴν ἔννοιαν, ἡ ὁποία οὔτε περιέχει την ἔννοιας τῆς διδαχῆς καὶ μαθητείας, ἀλλ’ οὔτε ἀναγκαίως προϋποθέτει αὐτήν.

Τὸ «μαθητεύσατε» δὲν σημαίνει μέθοδος καὶ τρόπον, ἤτοι διδαχὴν καὶ μαθητείαν, πρὸς τὸν σκοπὸν νὰ καταστοῦν οἱ ἄνθρωποι μέλῃ τῆς Ἐκκλησίας. Ἀλλὰ σημαίνει αὐτὸν τοῦτον τὸν σκοπόν, τὸ νὰ καταστοῦν δηλαδὴ μέλῃ τῆς Ἐκκλησίας. Δι’ ἄλλων λόγων τὸ «μαθητεύσατε» σημαίνει «καταστήσατε χριστιανούς», «ἐκχριστιανίσατε».

Ὅτι δὲ πράγματι τὸ «μαθητεύσατε» σημαίνει ἐκχριστιάνισιν καὶ ὄχι μέθοδον ἢ τρόπον πρὸς ἐπίτευξιν αὐτῆς, ἤτοι διδασκαλίας καὶ μαθητείαν, τοῦτο ἀποδεικνύεται ἐκ του ὅτι μέθοδον ἢ τρόπον σημαίνουν αἱ δύο μετοχαὶ «βαπτίζοντες», «διδάσκοντες», αἱ ὁποῖαι εἶνε τροπικαί. Ἐπίσης τοῦτο ἀποδεικνύεται ἐκ τῆς σημασίας τῶν ἐν λόγῳ δύο μετοχῶν. Ὁ Κύριος ἔδωκεν εἰς τοὺς Ἀποστόλους τὴν ἐντολὴν νὰ «μαθητεύσουν» τὰ ἔθνη – πῶς; – «βαπτίζοντες», «διδάσκοντες». Ἄν τὸ ρῆμα «μαθητεύσατε» εἶχεν ἐδῶ τὴν ἔννοιαν τῆς διδαχῆς καὶ μαθητείας, ἡ μετοχὴ «βαπτίζοντες» θὰ ἦτο ἀσυμβίβαστος πρὸς αὐτὸ καὶ ἀκατανόητος, ἡ δὲ μετοχὴ «διδάσκοντες» θὰ ἦτο ταυτολογία. Οὕτῳ δὲ ἡ ἔννοια τῆς ἐντολῆς τοῦ Κυρίου θὰ ἦτο: «Διδάξατε τὰ ἔθνη μὲ τὸ νὰ βαπτίζετε, μὲ τὸ νὰ διδάσκετε»! Ἀλλὰ τώρα ἡ ἔννοια εἶνε: «Ἐκχριστιανίσατε τὰ ἔθνη μὲ τὸ νὰ βαπτίζετε, μὲ τὸ νὰ διδάσκετε».

Ἀξία παρατηρήσεως καὶ ἡ ἀντίθεσις μεταξὺ τοῦ ἀορίστου χρόνου «μαθητεύσατε» καὶ τοῦ ἐνεστῶτος χρόνου «διδάσκοντες». Καὶ ἡ ἀντίθεσις αὐτὴ δεικνύει, ὅτι ἐδῶ τὸ «μαθητεύω» δὲν ἔχει τὴν αὐτὴν σημασίας μὲ τὸ «διδάσκω». Ἄξιον παρατηρήσεως ἐπίσης, ὅτι προηγεῖται το «βαπτίζοντες» καὶ ἕπεται τὸ «διδάσκοντες». Καὶ τοῦτο, ὄχι μόνον διότι χριστιανὸς γίνεται τίς κυρίως διὰ τοῦ μυστηρίου τοῦ βαπτίσματος, ἀλλὰ καὶ διότι ὁ Κύριος ἀποβλέπει εἰς τὰ νήπια, τὰ ὁποῖα πρῶτον βαπτίζονται καὶ ὕστερον διδάσκονται. Ἄξιον δὲ παρατηρήσεως καὶ ὅτι αἱ μετοχαὶ τοῦ χωρίου τίθενται παραλλήλως καὶ ἀσυνδέτως. Δὲν λέγει δηλαδὴ «βαπτίζοντες καὶ διδάσκοντες», ἀλλὰ «βαπτίζοντες, διδάσκοντες». Τοῦτο σημαίνει, ὅτι εἴτε τὸ βάπτισμα ἢ ἡ διδαχὴ πρέπει νὰ ἐφαρμόζονται ἀναλόγως τῆς περιπτώσεως. Τὸ βάπτισμα εἰς τὰ νήπια, ἡ διδαχὴ εἰς τοὺς μεγάλους (ἀκολουθουμένη βεβαίως ὑπὸ τοῦ βαπτίσματος).

Κατὰ ταῦτα τὸ χωρίον εἶνε ἐπιχείρημα ὑπὲρ τοῦ νηπιοβαπτισμοῦ, καὶ ὄχι ἔνδειξις κατὰ τοῦ νηπιοβαπτισμοῦ, ὅπως νομίζουν οἱ παρερμηνεύοντες τὸ «μαθητεύσατε» καὶ τονίζοντες τὴν προτεραιότητα αὐτοῦ ὡς πρὸς τὸ «βαπτίζοντες».

Ὅτι τὸ «μαθητεύσατε» δὲν ἔχει την ἔννοιας τῆς διδαχῆς, ἀλλὰ τῆς ἐκχριστιανίσεως, ἀποδεικνύεται ἐπίσης ἐκ τοῦ χωρίου Πράξ. 14 : 21: «Εὐαγγελισάμενοί τε τὴν πόλιν ἐκείνην καὶ μαθητεύσαντες ἱκανούς, ὑπέστρεψαν εἰς τὴν Λύστραν». Καὶ ἐν τῷ χωρίῳ τούτῳ τὸ «μαθητεύω», ἂν καὶ ἡ ἔννοια τοῦ εἶνε προφανεστέρα ἐνταῦθα, δὲν ἀποδίδεται ὀρθῶς. Ἡ ὀρθὴ ἔννοια τοῦ ὅλου χωρίου εἶνε: «Καὶ ἀφοῦ ἐκήρυξαν τὸ εὐαγγέλιον εἰς τὴν πόλιν ἐκείνην καὶ ἐξεχριστιάνισαν ἀρκετούς, ἐπέστρεψαν εἰς τὴν Λύστραν». Ἐδίδαξαν πολλούς, ἐξ αὐτῶν δὲ διὰ τοῦ βαπτίσματος κατέστησαν χριστιανοὺς ἀρκετούς.

Τέλος, ὅτι τὸ «μαθητεύσατε» σημαίνει «ἐκχριστιανίσατε» φαίνεται καὶ ἐκ του ὅτι εἰς τὰς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων το «μαθητὴς» σημαίνει «πιστός», «ὀπαδὸς τοῦ Χριστοῦ», «μέλος τῆς Ἐκκλησίας», «χριστιανός». Οὕτῳ π.χ. ἕν Πράξ. 9: 26 γράφεται: «Παραγενόμενος δὲ ὁ Σαῦλος εἰς Ἱερουσαλὴμ ἐπειρᾶτο κολλᾶσθαι τοῖς μαθηταῖς» καὶ πάντες ἐφοβοῦντο αὐτόν, μὴ πιστεύοντες ὅτι ἐστὶ μαθητής». Καὶ ἕν Πράξ. 11:26 γράφεται: «Ἐγένετο… χρηματίσαι τε πρῶτον ἐν Ἀντιοχείᾳ τοὺς μαθητὰς χριστιανούς». Διὰ πρώτην φορὰν εἰς τὴν Ἀντιόχειαν «οἱ μαθηταί», τὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας, ὠνομάσθησαν – συνωνύμως – «χριστιανοί».

Κατὰ ταῦτα ἡ ὀρθὴ ἀπόδοσις εἰς τὴν σύγχρονον γλῶσσαν τοῦ ὑπ’ ὄψιν χωρίου Ματθ. 28 : 19 – 20 εἶνε:

«Ἀφοῦ πορευθῆτε, ἐκχριστιανίσατε ὅλα τὰ ἔθνη, μὲ τὸ νὰ βαπτίζετε αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, μὲ τὸ νὰ διδάσκετε αὐτοὺς νὰ τηροῦν ὅλα, ὅσα σᾶς διέταξα».

Από το βιβλίο “ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΔΥΣΚΟΛΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ (Α΄)”
του Θεολόγου Νικόλαου Σωτηρόπουλου.
Αδελφότητα “Ο Σταυρός”.

 

11 Ιουνίου, 2025 0 comments
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Newer Posts
Older Posts

Τελευταία Άρθρα

  • Ἐκμηδενίζονται τα σχέδια τῶν ἀνόμων

    19 Νοεμβρίου, 2025
  • Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΝΤΟΣ ΗΜΩΝ ΕΣΤΙΝ

    30 Αυγούστου, 2025
  • Που είναι η ειρήνη των Χριστιανών;

    14 Ιουλίου, 2025
  • Περί Ἁγίας Γραφῆς

    6 Ιουλίου, 2025
  • Εισιτήριον ή αγαθή συνείδησις – Ταξίδι εις τους Ουρανούς

    30 Ιουνίου, 2025

Κατηγορίες

  • Ιστολόγιο (12)
    • Αγία Γραφή (3)
    • Άγιοι Πατέρες (4)
    • Αποσπάσματα Ομιλιών (4)
    • Διδακτικές Ιστορίες (2)
    • Επιλεγμένα Άρθρα (1)
    • Θεολογία (3)

Our Company

Lorem ipsum dolor sit amet, consect etur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis.

  • 01 Central Park, US, New York City
  • Phone: (012) 345 6789
  • Email: pencidesign@gmail.com
  • Support: contact@support.com

About Links

  • About Us
  • Contact
  • Advertise With Us
  • Media Relations
  • Corporate Information
  • Compliance
  • Apps & Products

Useful Links

  • Privacy Policy
  • Terms of Use
  • Closed Captioning Policy
  • Accessibility Statement
  • Personal Information
  • Data Tracking
  • Register New Account

Newsletter

Laest News

Εισιτήριον ή αγαθή συνείδησις – Ταξίδι εις τους Ουρανούς
«Τάδε λέγει ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ» – Περί Μασονίας
Γιατί ἐπεκράτησε ὁ Κομμουνισμός;
Πῶς ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἔλαβε τὸ χάρισμα τῆς κατανόησης τῶν θείων Γραφῶν!

@2025 – Σχεδιασμός ιστοσελίδας: Ορθόδοξα Κείμενα

Ορθόδοξα Κείμενα
  • Αρχική Σελίδα
  • Ιστολόγιο
    • Άγιοι Πατέρες
    • Αγία Γραφή
    • Θεολογία
    • Αποσπάσματα Ομιλιών
    • Επιλεγμένα Άρθρα
  • Βιβλία (Online)
  • Ομιλίες
    • π. Δανιήλ Αεράκης
  • Σχετικά με εμάς
    • Επικοινωνία